Šioje temoje yra 20 atsakymų, 4 dalyviai, ją paskutinį kartą atnaujino  Marius Pališaitis prieš 5 m. 2 mėn..

Rodomi 6 įrašai - nuo 16 iki 21 (viso: 21)

Savieji svyravimai

  • Valensas
    Valensas
    Participant
    ValensasValensas

    STRas turbūt nori pasakyti, kad visgi negaliu skaičiuoti naudojant tik paprastas statines apkrovas ir standartinės naudojimo apkrovų reikšmės pagal kategorijas pateikiamos dėl normalios žmonių veiklos ar galimų retų susitelkimų..

    128. Naudojimo apkrovas reikia vertinti kaip tariamai statinius poveikius. Apkrovų modeliai gali apimti dinaminius efektus, jeigu nėra jokios rezonanso arba kitokios reikšmingos konstrukcijos dinaminės reakcijos rizikos. Jeigu tikėtinas rezonansinis efektas dėl sinchronizuoto ritmiško žmonių judėjimo, šokių arba šuoliavimo, reikia nustatyti specialų apkrovų dinaminio skaičiavimo modelį.

    135. Pastatų naudojimo apkrovos yra tokios, kurios atsiranda dėl jų užpildymo. Šiame skyriuje pateiktos reikšmės apkrovoms dėl:
    135.1. normalios žmonių veiklos;
    135.2. baldų ir perkeliamų objektų (pvz., kilnojamųjų pertvarų, sukrautų daiktų, talpų turinių);
    135.3. automobilių;
    135.4. galimų retų įvykių, tokių kaip žmonių susitelkimo, baldų sankaupų, arba objektų perkėlimo ar sukrovimo pertvarkant arba atnaujinant apdailą.


    Marius Pališaitis
    Participant
    Marius Pališaitis

    Retorinis klausimas. Atliekant simuliaciją, gal būt kaip tik reikėtų sukurti griaunančią rezonansinę situaciją:
    Grupė žmonių specialiai, organizuotai ir sinchroniškai, sijos savojo dažnio kartotiniu (pvz, jei sijos f_n = 3.6 Hz, tai f_žm = 1/2 * f_n = 1.8 Hz) įsiūbuoja siją. Taip bus matyti didžiausios amplitudės, kurias pridėsite prie deformacijų nuo statinio krūvio. Ir gal Robotas turi galimybę parodyti kokios gaunasi įražos bei įtempimai blogiausiu atveju.

    Kažkur esu girdėjęs, kad senovėj taip tiltus tikrindavo: paleidžia būrį kareivių vieniu žingsniu pereiti tiltą.


    Inziner
    Participant
    Inziner

    Jus abudu snekat apie skirtingus dalykus. Vienas apie zmoniu komforta vibracijos metu, kitas apie konstrukcijos stipruma. Kalbant apie komforta, pagrindinis rodiklis apsprednziantis ar konstrukcija yra tinkama pagal tinkamumo ribini buvi, yra konstrucijos charakteringu tasku pagreitis veikiant dinaminei apkrovai. Reikia pabrezti, kad ribiniai pagreiciai yra funkcija nuo savuju svyravimo daznio. Kalbant apie stipruma, jusu pateiktos formules dinamiskumo koeficientui skaiciuoti yra skirtos esant priverstiniams harmoninems svyravimams. Tokias konstrukcijas labai lengvai skaiciuojamos su Robotu, gaunant visus reikalingus dinamiskumo koeficientus, bei maksimales amplitudes ir maksimalias dinamines irazas. Bet kazin ar zmoniu judejimas sukelia harmoninius svyravimus. Nors su robotu galima skaiciuoti ir periodinius ir neperiodinius svyravimus, pvz su spectral analysis. Kad gauti RESPONSE FACTOR(viena is pagrindiniu charakteristiku, leidziancia spresti abie pagreiciu intensyvuma) kuo puikiausiai tinka FOOTFALL analysis type.


    Marius Pališaitis
    Participant
    Marius Pališaitis

    Manau apie komfortą šį bei tą galima rasti: LST 1587:2001 Mechaniniai virpesiai. Vibracijos poveikio žmogaus sveikatai įvertinimo vadovas (CR 12349:1996), LST ISO 2631-1:2004 (LST ISO 2631-1:2004) Mechaniniai virpesiai ir smūgiai. Vibracijos, veikiančios visą žmogaus kūną, poveikio įvertinimas. 1 dalis. Bendrieji reikalavimai (tpt ISO 2631-1:1997)

    Literatūroje randu virpesių komforto sąsajas tik su dažniu, yra nurodytos dažnių lentelės. Komfortiška laikoma konstrukcija, jei jos savasis dažnis nepatenka į tas ribas.

    Pagreitis taip pat turi savo komforto ribas, bet čia jau kalbame apie atrakcionus. Pagreičius galima pajusti Dubajaus viešbučio viršutiniuose, neeksploatuojamuose aukštuose.

    Papildau:
    Radau šiek tiek info apie vibracijos intensyvumą (galima sakyti kad tai pagreitis) [m/s/s] arba [m/s²]:
    http://www.ergonomistswithoutborders.org/resources/downloads/HSE_Vibration_Regulation.pdf
    http://www.qub.ac.uk/safety-reps/sr_webpages/safety_downloads/whole_body_vibration.pdf

    Bet čia kalba eina apie vibracijas sukeliančią įrangą ir tos vibracijos įtaką sveikatai.


    Inziner
    Participant
    Inziner
    mechanical.lt wrote:
    Literatūroje randu virpesių komforto sąsajas tik su dažniu, yra nurodytos dažnių lentelės. Komfortiška laikoma konstrukcija, jei jos savasis dažnis nepatenka į tas ribas.

    Nezinau apie kokia literatura jus snekat, kadangi nenurodote saltiniu, bet dazniausiai projektuojami statiniai visu pirma turi atitikti normotyvinius dokumentus,

    mechanical.lt wrote:
    Pagreitis taip pat turi savo komforto ribas

    As gi apie tai jau minejau, beto pabreziau kieno funkcija tai yra.

    mechanical.lt wrote:
    bet čia jau kalbame apie atrakcionus

    Apie kokius dar atrakcionus jus kalbate? :)

    mechanical.lt wrote:
    Pagreičius galima pajusti Dubajaus viešbučio viršutiniuose, neeksploatuojamuose aukštuose.

    ant batuto taipogi. :) pajusti galima kartais ir ant neteisingai suprojektuotos perdangos, arba kokiu lengvu laiptu. Niekad nejautet?


    Marius Pališaitis
    Participant
    Marius Pališaitis
    Quote:
    … pajusti galima kartais ir ant neteisingai suprojektuotos perdangos, arba kokiu lengvu laiptu. Niekad nejautet?

    Kiekvieną kartą, kai užeinu į „senukų“ prekybos centrą, antrame aukšte, taip ir norisi pagal ritmą pašokinėti ir pajudinti perdangą. Jau vien einant lentynose indai brazda :)

Rodomi 6 įrašai - nuo 16 iki 21 (viso: 21)

Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.